Ułatwienia dostępu

Skip to main content

Regulamin udzielania zamówień publicznych, wyłączonych ze stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000 zł

31 marzec 2025

 

Zarządzenie nr 13/2024/2025

Dyrektora Przedszkola w Skarszewach „Tęczowy Zakątek”

z dnia 24 lutego 2025r.

w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielania zamówień publicznych, wyłączonych ze stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej

w złotych równowartości kwoty 130 000 zł

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 713) oraz art. 44 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 869) ), art. 68 ust. 1 pkt.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U.2024.0.737 t.j.) , art. 2 ust.1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r . (Dz.U.2023.0.1605 t.j.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz.U.2021 poz.305), zarządza się co następuje:

  • 1

W Przedszkolu w Skarszewach „Tęczowy Zakątek” wprowadza się, do udzielania zamówień publicznych, wyłączonych ze stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000 zł obowiązek stosowania procedur określonych Regulaminem, stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.

  • 2

Z dniem 24 lutego 2025r. traci moc Regulamin udzielania zamówień publicznych wprowadzony Zarządzeniem Nr 05/2022 dyrektora Przedszkola w Skarszewach „Tęczowy Zakątek” z dnia 05.12.2022r.

  • 3

Regulamin wchodzi w życie z dniem 24 lutego 2025r.

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik do Zarządzenia nr 13/2024/2025

Dyrektora Przedszkola w Skarszewach „Tęczowy Zakątek”

z dnia 24 lutego 2025r.

Regulamin udzielania zamówień publicznych, wyłączonych ze stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej

w złotych równowartości kwoty 130 000 zł

Zakres zastosowania
§ 1

Regulamin dotyczy zamówień o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000 zł.

Słownik


  • 2

Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:

  • Ustawie Pzp - należy przez to rozumieć ustawę Prawo zamówień publicznych.
  • Regulaminie - należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin.
  • Pracowniku merytorycznym - należy przez to rozumieć pracownika, któremu powierzono określone obowiązki w zakresie gospodarki finansowej lub czynności przewidziane w zakresie procedury zamówień publicznych.
  • Dostawach - należy przez to rozumieć nabywanie rzeczy, praw oraz innych dóbr, w szczególności na podstawie zlecenia lub umowy sprzedaży, dostawy, najmu, dzierżawy oraz leasingu.
  • Usługach - należy przez to rozumieć wszelkie świadczenia, których przedmiotem nie są roboty budowlane lub dostawy, a która są usługami określonymi w przepisach wydanych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych,
  • Roboty budowlane - należy przez to rozumieć roboty w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych,
  • Wykonawcy - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego.
  • Najkorzystniejszą ofertę - należy przez to rozumieć ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia,

Podstawowe zasady

  • 3
  1. Podstawą udzielania zamówienia w jednostce jest plan zamówień publicznych.
  2. Zamówień nieplanowanych udziela się w sytuacji wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie tworzenia planu zamówień publicznych.
  3. Zamówień publicznych objętych niniejszym Regulaminem udziela się z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
  4. Obowiązkiem pracownika merytorycznego jest bezstronne, dokonane z należytą starannością zakwalifikowanie oraz przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
  5. Procedury udzielania zamówień publicznych objętych niniejszym Regulaminem obejmują zamówienia:
  6. powyżej 10 000 zł do kwoty 50 000 zł;
  7. powyżej kwoty 50 000 zł do kwoty 130 000 zł.
  8. Zamówień na roboty budowlane - bez względu na wartość szacunkową zamówienia - udziela się w formie pisemnej umowy.
  9. Zamówień na dostawy i usługi można udzielać w formie pisemnego zlecenia.
  10. Do zamówień objętych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.
  11. Projekty umów i zleceń podlegają uzgodnieniu radcą prawnym.

Szacowanie wartości zamówienia

  • 4
  1. Wartość szacunkową zamówienia ustala się z uwzględnieniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej: Pzp).
  2. Przy ustalaniu wartości szacunkowej danego zamówienia należy w sposób szczególny przestrzegać przepisów Pzp dotyczących zakazu dzielenia zamówienia oraz zaniżania jego wartości w celu uniknięcia stosowania przepisów Pzp.

Udzielanie zamówienia o wartości powyżej 10 000 zł do kwoty 50 000 zł

  • 5
  1. W celu realizacji zamówienia o wartości powyżej 10 000 zł do kwoty 50 000 zł pracownik merytoryczny sporządza notatkę służbową.
  2. Notatka służbowa musi zawierać:
  3. opis przedmiotu zamówienia;
  4. datę szacowania,
  5. wartość szacunkową zamówienia,
  6. imię i nazwisko osoby, która oszacowała wartość zamówienia i podstawę oszacowania
  7. Pracownik merytoryczny sporządza projekt umowy lub zlecenia.
  8. Zamówienia publicznego o wartości powyżej 10 000 zł do kwoty 50 000 zł udziela się w drodze zapytania ofertowego skierowanego do takiej liczby wykonawców, które pozwala uzyskanie konkurencyjnych ofert.
  9. Zamawiający udziela zamówienia wykonawcy, który zaoferował najkorzystniejsze warunki realizacji zamówienia zgodne z wymaganiami zawartymi w zaproszeniu ofertowym.
  10. Zamówienia w imieniu jednostki udziela dyrektor zamawiającego.
  11. Cała dokumentacja z postępowania o zamówienie publiczne jest przechowywana u pracownika merytorycznego, który odpowiedzialny jest za jego realizację oraz archiwizację.
  12. W toku procedury opisanej w niniejszym paragrafie dopuszczalne jest prowadzenie negocjacji z wykonawcami.

Udzielanie zamówienia o wartości powyżej 50 000 zł do kwoty 130 000 zł

  • 6
  1. W celu realizacji zamówienia o wartości powyżej 50 000 zł do kwoty 130 000 zł pracownik merytoryczny sporządza wniosek o udzielenie zamówienia.
  2. Wzór wniosku o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zawiera Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  3. Wnioski o udzielenie zamówienia kierowane są do dyrektora zamawiającego.
  4. Zamówienia publicznego o wartości powyżej 50 000 zł do kwoty 130 000 zł udziela się w drodze zapytania ofertowego skierowanego do takiej liczby wykonawców, która pozwala uzyskanie konkurencyjnych ofert, nie mniejszej niż 3.
  5. Zapytanie ofertowe sporządza się wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
  6. Pracownik merytoryczny porozumiewa się z oferentami pisemnie, przy czym dopuszcza się porozumiewanie w formie poczty elektronicznej z niezwłocznym potwierdzeniem pisemnym (na żądanie).
  7. Zamawiający udziela zamówienia wykonawcy, który zaoferował najkorzystniejsze warunki realizacji zamówienia zgodne z wymaganiami zawartymi w zaproszeniu ofertowym.
  8. Zamówienia w imieniu jednostki udziela dyrektor zamawiającego.
  9. W toku procedury opisanej w niniejszym paragrafie dopuszczalne jest prowadzenie negocjacji z wykonawcami.
  • 7
  1. Z udzielenia zamówienia o wartości powyżej 50 000 zł do kwoty 130 000 zł sporządza się protokół wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
  2. Cała dokumentacja z postępowania o zamówienie publiczne jest przechowywana u pracownika merytorycznego, który odpowiedzialny jest za jego realizację oraz archiwizację .
  • 8
  1. W uzasadnionych przypadkach przepisów Regulaminu określonych w § 5 i 6 nie stosuje się do zamówień na dostawy i usługi, roboty budowlane gdy:
  2. dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę:
  • z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze,
  • z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów,
  • w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej,
  1. ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie jest możliwe przeprowadzenie rozpoznania rynku,
  2. przedmiot zamówienia dotyczy:
  • usług prawnych, doradczych, audytowych,
  • ubezpieczenie mienia,
  • ogłoszeń prasowych,
  • usług hotelarskich, gastronomicznych i cateringu,
  • administrowania, zarządzania obiektami stanowiącymi własność Gminy Skarszewy przez gminne jednostki organizacyjne, w tym spółki gminne, w ramach zadań własnych gminy określonych w ustawie z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminny (Dz.U. z 2020 r. poz. 713).
  1. Odstąpienie od procedur, wymaga pisemnego uzasadnienia zatwierdzonego przez dyrektora zamawiającego.

Załącznik nr 1 do Regulaminu

 ...........................................

 (realizator/wnioskodawca)

Skarszewy, dnia ..........................

Nr z rejestru zamówień: ............................

(nadaje pracownik ds. Zamówień publicznych)

WNIOSEK

o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia

  1. Przedmiot zamówienia:
  1. robota budowlana
  2. dostawa
  3. usługa

na:.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................................................................................................

  1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

................................................................................................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................................................................

(ewentualne załączniki)

  1. Wartość szacunkowa zamówienia netto wg załączonej kalkulacji (ew. kosztorysu):

..................................................................................... PLN

……………........................................................

                                                                                        (osoba dokonująca ustaleni wartości zamówienia)

  1. Zamówienie ujęte w planie zamówień pod poz. ......................................................................................................

 

  1. Źródło finansowania: ......................................................................................................................................................

Kwota brutto przeznaczona na realizację zamówienia: ………………………………………………………………………………………..

  1. Termin wykonania zamówienia (ilość dni): ................................................................................................................

 

  1. Inne: ……………………………………………………….

..................................................

(realizator/wnioskodawca)

  1. Akceptacja/odmowa zamawiającego:

.....................................................

                                                                                                            (Dyrektor Przedszkola w Skarszewach „Tęczowy Zakątek”)

Załącznik nr 2 do Regulaminu

Nazwa oraz adres Wykonawcy

.......................................................................

.......................................................................

Telefon: .......................................................                               

e-mail: .........................................................

Nazwa oraz adres Zamawiającego

Przedszkole w Skarszewach „Tęczowy Zakątek”

Ul. Kopernika 1

83-250 Skarszewy

Tel. 58 588 26 41

Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ZAPYTANIE OFERTOWE

Nawiązując do zaproszenia do złożenia oferty na: ...............................................................................................................

.......................................................................................................................................................................................................

  1. Oferuję wykonanie przedmiotu zamówienia za:

cenę netto: ................................................................... zł; podatek VAT: .................................................................... zł

cenę brutto: .............................................................. zł (słownie: ....................................................................................

............................................................................................................................................................................... złotych).

(ewentualnie załącznik cenowy)

  1. Termin realizacji zamówienia: .........................................................................................................................................
  2. Okres gwarancji: ................................................................................................................................................................
  3. Oświadczam, że zapoznałem się z opisem przedmiotu zamówienia i nie wnoszę do niego zastrzeżeń.
  4. Oświadczam, że spełniam warunki określone przez Zamawiającego.
  5. Załącznikami do niniejszego formularza oferty stanowiącego integralną część oferty są:
  • …………………………..,
  • …………………………..,
  • …………….…………… .

…….……………………………………………………………………..………………

(podpis Wykonawcy  lub podpis osoby/ób uprawnionej/ych

do reprezentowania Wykonawcy)

Załącznik nr 3 do Regulaminu

PROTOKÓŁ

z postępowania o wartości powyżej ……….. zł do …………. zł realizowanego

  1. W celu realizacji zamówienia: ……………………………………………………………………………………………………………………………. które jest dostawą/usługą/robotą budowlaną, przeprowadzono postępowanie o udzielenie zamówienia.
  2. Wartość szacunkowa zamówienia w zł wynosi: ............................................................................................ zł netto.
  3. Dla zamówień o wartości nieprzekraczającej ………….. zł netto w dniu ....................... r. zaproszono do udziału w postępowaniu niżej wymienionych Wykonawców poprzez: zamieszczenie ogłoszenia na stronie internetowej/rozesłanie zapytania ofertowego/wykorzystanie Platformy Zakupowej/*, które stanowi integralną część niniejszej dokumentacji.

Lp.

Nazwa i adres Wykonawcy

Uwagi

1

   

2

   

3

   

(…)

  1. Do dnia .................................. r. do godz. ........... złożono poniższe oferty:

Lp.

Nazwa i adres Wykonawcy

Cena netto

Cena brutto

Uwagi

1

       

2

       

3

       

(…)

  1. Wybrano ofertę: …………………………………………………………...………………………………………………………………
  2. Uzasadnienie wyboru oferty najkorzystniejszej: …………………………………………………………………...…………………………….

 

Skarszewy, …………………..

                                                                                                                           ..............................................................

                                                                                                                           (podpis  pracownika merytorycznego)

 

  1. Sprawdzono zgodność postępowania z Zarządzeniem nr 13 Dyrektora Przedszkola w Skarszewach „Tęczowy Zakątek” z dnia 24.02.2025r.

Skarszewy, ……………………

                                                                                      .......................................................................

                                                                                                                                   (Dyrektor Przedszkola w Skarszewach „Tęczowy Zakątek”)

 

                                                                                                                               Zatwierdzam/ nie zatwierdzam*

                                                                                             ..........................................................................

                                                                                                                                (data i podpis  Dyrektora Przedszkola w Skarszewach „Tęczowy Zakątek”)

* niepotrzebne skreślić